Garantier

Her finner du alt om våre garantier.

Innenfor forbrukerkjøpslovens reklamasjonstid (5 år) gjelder lovens bestemmelser om mangler ved produktet. Etter utløpet av denne fristen gir Strai Kjøkken ytterligere 25 års funksjonsgaranti på sortimentet i hht nedenstående betingelser.
Garantien gjelder for bruk i private hjem.
Egne garantiregler gjelder for produkter til bruk i offentlige miljøer. Se også vår vedlikeholdsveiledning.

 

GARANTIEN OMFATTER

  • Produksjonsfeil
  • Feil på funksjonsdeler – hengsler og skuffeskinner i standardsortimentet

GARANTIEN DEKKER

  • Erstatning av feil på produkt med nytt når produktet ikke kan utbedres
  • Beslag som har dårlig funksjon
  • Direkte utskiftingsomkostninger inntil 5 år etter levering

GARANTIEN GIS PÅ FØLGENDE VILKÅR

  • Kvittering på kjøpet må framvises for at garantien skal gjelde
  • Kjøper er forpliktet til å kontrollere leveransen ved mottakelse. Skader og mangler skal være anmerket på følge-
    /pakkseddel eller være meldt skriftlig til Strai Kjøkken innen 5 virkedager etter mottak
  • Gjeldende monteringsveiledning er fulgt.
  • Vedlikehold av produktene skal følge monterings- og vedlikeholdsveiledningen.
  • Garantien dekker ikke normal slitasje, skrammer eller skader som ikke skyldes produktfeil.

GARANTIEN DEKKER IKKE

  • UtskiftningsomkostningerFølgeskader og følgeomkostninger
  • Bygningsmessige arbeider som må utføres til tilstøtende byggkomponenter som malerarbeide, tapetsering, m.v.
    i forbindelse med garantiarbeide
  • Slitasjeskader forårsaket bruk som ikke er i hht vedlikeholdsveiledningen
  • Hvitevarer og annet elektrisk utstyr. Normalt er det 2 års garanti på små elektriske produkter og 5 år på større
    produkter.
  • Benkeplater, folierte dører og dører med ramtre gjelder egne garantibestemmelser.
  • Sprekkdannelser og vridninger i heltreprodukter som følge av fuktvariasjoner.

GENERELT

  • Alle henvendelser vedrørende garanti skjer via forhandler.
  • Det er kundens ansvar å dokumentere at mangelen skyldes produksjonsfeil og ikke manglende vedlikehold.
  • Reklamasjoner skal være skriftlige, og opplysninger fabrikken ønsker bør foreligge. Som produktnavn,
    leveringsdato, ordrenr, fakturanr., kontaktperson og tlf. nr.
  • Garantien gjelder fra fakturadato fra Strai Kjøkken til kunde. Er modellen utgått, leveres det etter tilsvarende
    dagens standard.
  • Ved erstatning av malte produkter kan det forekomme fargeforskjeller. Dette er ikke reklamasjonsberettiget.
  • Alle produkter er beregnet for normalt inneklima med relativ fuktighet i området 35 %. Temperatursvingninger
    og inneklima vil påvirke innredningen og er da ikke reklamasjonsberettiget.

Last ned våre garantibetingelser i pdf her

Info & personvern Vi bruker informasjonskapsler for å gjøre opplevelsen på siden så god som mulig. Ved å klikke på «Aksepter», samtykker du i bruken av slike teknologier. Mer info